1) Προσδιορισμός των στόχων, έτσι ώστε να είναι σαφές ποιες γνώσεις και ποιες δεξιότητες πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος.
- Να γνωρίζει (καθορίζει - αναγνωρίζει - συσχετίζει) τις βασικές οικονομικές έννοιες
- Να κατανοεί τις σχέσεις των οικονομικών εννοιών
- Να αντιλαμβάνεται τις έννοιες αυτές μέσα από παραδείγματα της καθημερινότητάς του
- Να επιλύει οικονομικά προβλήματα
2) Αναγνώριση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων και των περιορισμών έτσι ώστε ο γενικότερος σκοπός και οι ειδικότεροι στόχοι του μαθήματος να γίνονται αποτελεσματικοί.
- Εκτίμηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων του διδακτικού προσωπικού (στάση ετοιμότητας)
- Εκτίμηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων των μαθητών. Κατανόηση του επιπέδου γνώσεων
- Αξιολόγηση των ευκαιριών και των περιορισμών του σχολείου
3) Σχεδιασμός της διδασκαλίας
- Ποιες ενέργειες και ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουμε για να μετρήσουμε την απόδοση των μαθητών;
- Ποιο θα είναι το κριτήριο επίτευξης των στόχων;
- Πόσες και τι είδους τεστ είναι απαραίτητα;
- Πόσες και ποιες εργασίες πρέπει να ανατεθούν στους μαθητές;
- Απαραίτητη η καθημερινή εξέταση;
- Ποιο συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό προτείνεται;
- Ποια οπτικοακουστικά μέσα θα χρησιμοποιηθούν;
- Σχεδιάζονται επαναλήψεις;
α) Αξιολόγηση της μάθησης της τάξης
β) Μέτρηση απόδοσης
γ) Επιλογή εκπαιδευτικού υλικού
δ) Δομή της διδακτικής ώρας
ε) Απόφαση (αιτιολογημένη) για τεχνική διδασκαλίας
στ) Σύνταξη περιγράμματος του μαθήματος.
Τεχνικές διδασκαλίας
- Διάλεξη (μονόλογος)
- Διάλογος ή συζήτηση. Διατύπωση ερωτήσεων (ονομαστικές, παρατήρησης, διερευνητικές, υψηλού επιπέδου, υποθετικές, διάκρισης).
- Καταιγισμός ιδεών (δημιουργικότητα μαθητών).
- Ομαδική εργασία
- Μελέτες περιπτώσεων
- Ρόλοι και προσομοιώσεις (π.χ. επιβίωση σε νησί)
- Ερευνητικές εργασίες (Projects)
- Eκπαιδευτικές επισκέψεις / συνέδρια
4) Εφαρμογή της συγκεκριμένης διδασκαλίας που προωθεί τους στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος.
- Διασφάλιση αποτελεσματικής επικοινωνίας ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικό
- Επαρκής προετοιμασία εκπαιδευτικού - μαθητών
- Ενεργοποίηση της παρακίνησης των μαθητών
- Διασφάλιση συνεχούς σχεδιασμού
5) Αξιολόγηση της διδασκαλίας (διερεύνηση επίτευξης αντικειμενικών στόχων).
- Συνεχής αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος
- Αξιολογήσεις στο τέλος του μαθήματος
- Pre-test, post-test
- Επανατροφοδότηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου